Drie tips voor een duurzaam, veilig en gezond gebouw

Hoe richt je je gebouwbeheer slim in, afgestemd op zowel de gebruiker als de activiteiten die er in plaatsvinden?

onze kennis uw groei

Is jouw organisatie klaar voor werken in de anderhalve-meter-economie?

Online contact wordt langzaam weer offline ontmoeten. Veiligheid voor je mensen, klanten en bezoekers is hierbij de nieuwe standaard: voldoende verblijfsafstand, in een schone omgeving en een gezond klimaat. En met die veiligheid wil je niet experimenteren. Hoe richt je je gebouwbeheer slim in, afgestemd op zowel de gebruiker als de activiteiten die er in plaatsvinden? Jeroen Groenen, manager BeSense, geeft je hieronder drie tips!

BeSense

Jeroen Groenen

Jeroen heeft een passie voor technologie en zet zijn expertise graag in om met inspirerende en potentievolle producten en diensten aan de slag te gaan. Zo is BeSense een slim systeem voor efficiënter, gezonder en schoner gebouwbeheer. Met slimme sensoren wordt onder andere de aanwezigheid én de luchtkwaliteit in het pand gemeten.

 

1. Geef inzicht in veilig en beschikbare werkplekken 

Door de anderhalve-meter maatregel zijn er simpelweg minder werkplekken per ruimte beschikbaar. Hierdoor is het extra belangrijk om inzicht te krijgen in vrije werkplekken, ruimtes en veilige looproutes. Door werkplekken uit te rusten met slimme sensoren kun je inzicht creëren in de realtime bezetting van je gebouw. Dit inzicht kun je vervolgens richting gebruikers communiceren via een app, desktop of tv-scherm met de optie tot het daadwerkelijk reserveren van werkplekken en ruimtes. Slimme algoritmes maken het mogelijk om de beste ruimte inrichting te bepalen en management rapportages zorgen voor grip op het gebouwgebruik. 

2. Zorg voor een comfortabele werkomgeving

Wist je dat een gezonde én gelukkige medewerker tot 20% meer productiviteit kan opleveren? Comfort op de werkvloer is dus essentieel voor de prestaties van werknemers. Door middel van sensoren krijg je inzicht in het comfort van je pand. Denk onder andere aan temperatuur, luchtvochtigheid en CO2-gehalte. Op deze manier kun je achterhalen of medewerkers onder de juiste omstandigheden kunnen werken. Een comfortabele werkomgeving zorgt voor een verhoging van het welzijn van je werknemers en dat resulteert in een productiviteitsstijging.

3. Verlaag de energiekosten van je gebouw

Ongemerkt presteren veel gebouwen niet naar behoren en laten gebouweigenaren een aanzienlijk besparingspotentieel links liggen op het gebied van energieverbruik. Dat kan beter. Door middel van data verkrijg je namelijk inzicht in de energieprestatie van je gebouw. Zo kunnen er binnen de organisatie gerichte aanpassingen, afgestemd op de gebruikers, worden gedaan om de duurzaamheid en energie-efficiëntie van het gebouw te verhogen. Met als resultaat: lagere energiekosten, een lagere CO2 uitstoot en een verhoogd comfort.

Bekijk de replay van het webinar gebouwmanagement: veilig en duurzaam

Onlangs hebben we een webinar gegeven over slim gebouw-gebruik en inrichting. Vul je gegevens in en ontvang een link om het webinar terug te kijken.
 

Meer informatie

Ben je benieuwd naar meer mogelijkheden voor slim gebouwbeheer, inrichting én gebruik of naar praktijkvoorbeelden? Neem dan contact op met Bas van den Donk.