Terug naar overzicht

#REEFolutie

De wereld verandert. En REEF ook.
Op 3 februari 2020 lanceren wij onze vernieuwde visuele identiteit.

Een nieuwe visuele identiteit

In een veranderende wereld is het belangrijk om kritisch te zijn op het onderscheidend vermogen van je organisatie. We hebben bij REEF de afgelopen tijd een uitvoerig strategietraject doorlopen. Als gevolg daarvan hebben we de organisatiestructuur en onze interne processen bijgeschaafd. We luisteren continu naar onze opdrachtgevers en professionals, om zo REEF sterker en duidelijker te positioneren. Hier hoort ook een nieuwe visuele identiteit bij die past bij REEF anno 2020.

We hebben er veel vertrouwen in dat deze opgefriste identiteit ons richting de toekomst beter op de kaart zet als organisatie. ‘’We zijn al jaren anders dan onze concurrenten, maar hebben dit nooit zo naar buiten gecommuniceerd. Het is tijd dat we van onszelf laten horen en aantonen waarom wij als organisatie het verschil maken voor onze klanten en voor de professionals die bij hen projecten uitvoeren!’’, aldus Chris Reef (directeur).

Meer informatie?

Heeft u vragen over dit bericht of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met:

Chris Reef
directeur / eigenaar

Wat is er veranderd?

Een belangrijk onderdeel van het strategietraject was een uitgebreide analyse van ons merk en onze uitingen. Een verandering om de aangescherpte strategie kracht bij te zetten was daarom ook een logisch gevolg. Bij REEF zijn we ervan overtuigd dat 1 en 1 samen 11 is. 

Het kopstuk van een nieuwe visuele identiteit is een nieuw logo. Ons logo is opgebouwd uit een dikgedrukte display letter met schuine randen, die wordt ingesloten door twee deelstrepen. De deelstrepen symboliseren het feit dat REEF erin gelooft dat resultaat begint bij het delen van kennis. In het nieuwe logo valt vooral de nieuwe kleurstelling en dus ook het felle neon groen op. Creative Director Jim Steenbakkers over deze kleur: ‘‘Het neon groen brengt REEF naar de moderne tijd. De kleur zorgt letterlijk voor elektriciteit of energie en een stukje eigenwijsheid.’’ Anderzijds zorgt de donkerblauwe kleur die het logo omsluit voor vertrouwen en een professionele uitstraling. Dit zijn eigenschappen die REEF uniek maken. 

onze projecten jouw succes

Naast het kleurgebruik valt ook de fotografie op. Onze projecten blijven centraal staan. De nieuwe beelden gaan om echte mensen, in hun eigen unieke context. De beelden zijn voorzien van dynamiek; onze professionals zijn in beweging. Ze bewegen letterlijk van het ene naar het andere succesvolle project, en laten steeds een tastbaar resultaat achter voor onze opdrachtgevers.

Aansluitend is ook de slogan van REEF veranderd. Onze projectspecialisten geven een 100% garantie af voor de resultaten die zij boeken. Dit resulteert in de passende nieuwe slogan: ‘onze mensen / uw resultaat’. Richting onze professionals communiceren wij met de pay-off: ‘onze projecten / jouw succes’.

onze mensen uw resultaat

Een nieuwe koers?!

Wij doen niet aan traditionele detachering. Wij zien de tijdelijke invulling van een functie altijd als project. Bij een project horen een strakke planning, tussentijdse oplevermomenten en 100% resultaatgarantie. Om deze resultaten naar onze opdrachtgevers en onze mensen kracht bij te zetten, hebben we ook nog eens vijf unieke garanties opgesteld voor beide doelgroepen. Op deze manier weet iedereen direct wat ze van REEF kunnen verwachten.