yandex counter
Zoek Alle vacatures

Werken bij REEF - Medewerker Grondzaken

Met een goed gevoel voor de bestuurlijke besluitvormingsprocedures binnen de Provinciale overheid

Functieomschrijving 

De afdeling Uitvoering Werken is verantwoordelijk voor de realisatie en aanbesteding van projecten die te maken hebben met mobiliteit en bodemsanering. De afdeling draagt zorg voor nieuwe wegen en groot onderhoud, reconstructies aan het provinciale wegennet en de aanleg van ecoducten en ecopassages. Daarnaast is Uitvoering Werken verantwoordelijk voor het openbaar vervoer (inclusief Regiotaxi) en het secretariaat van het Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid. 

U biedt technisch-inhoudelijke administratieve ondersteuning aan de provinciale grondaankopers/ taxateurs. Het werkpakket bestaat uit inhoudelijke en procesmatige taken, zoals het verzorgen van de notariële afwikkeling van transacties en afstemming over financiën. U verzorgt de opbouw, afwikkeling en archivering van verwervingsdossiers. U bent verantwoordelijk voor het opstellen en verwerken van project- en tracéramingen. U verzorgt specifieke correspondentie rondom grondverwerving, denk aan logboeken, gespreksverslagen e.d. Het beoordelen en bewaken van de kwaliteit van de uitvoering en de voortgang van projecten en de daaraan gerelateerde grondaankopen behoort tot uw takenpakket. Het opstellen en inhoudelijk redigeren van koop- en verkoopovereenkomstenen en het inventariseren, voorbereiden en afwikkelen van eigendomsregelingen doet u zelfstandig.

U bent verantwoordelijk voor het inventariseren en voorbereiden van de verkoop van 'overhoeken' en het kadastraal kaartmateriaal. Het beheer van projectgronden (pachtovereenkomsten) en opdrachtverlening en correspondentie inzake bouwkundige opnames maakt onderdeel uit van deze functie.

Profiel 

U maakt onderdeel uit van het team van de grondaankopers teneinde ruimte te creëren in de werkpakketten van de grondaankopers/taxateurs. Dit is noodzakelijk gezien de ruime projectopgaven waar de grondaankopers voor staan en de vele losse opdrachten die worden uitgevoerd. Van u  wordt verwacht dat u een ondersteunende rol kunt vervullen bij het grondverwervingsproces voor vier grondaankopers. De nadruk bij deze ondersteuning ligt op het technisch administratieve vlak. De grondaankopers houden de regie en verantwoordelijkheid over hun eigen dossiers.

Wij verwachten van u flexibiliteit in het schakelen tussen de verschillende werkzaamheden en het ondersteunen van de verschillende grondaankopers. U bent uitstekend in staat om de eigen werkzaamheden te plannen, organiseren en te prioriteren. U heeft gevoel voor de bestuurlijke besluitvormingsprocedures binnen de Provinciale overheid. U heeft kennis van wet- en regelgeving irt. het werkgebied en bij voorkeur de Elsevier opleiding Grondverwerving en Schadevergoeding recent afgerond of geactualiseerd, dan wel bent u bereid deze opleiding te gaan volgen. U werkt accuraat en dienstverlenend en u beschikt over een pragmatische, probleemoplossende instelling met politieke sensitiviteit en u heeft affiniteit met het werkveld van deze afdeling.

Recente, minimaal drie jaar relevante ervaring in technisch-administratieve ondersteuning in overheids projecten op tracématige grondverwerving ten behoeve van grondaankopers/taxateurs. Aantoonbare ervaring in het opbouwen, afwikkelen en archiveren van verwervingsdossiers, inclusief volmaken van rapporten externe taxatiecommissies.

Aanvullende cursussen, bijvoorbeeld op het gebied van planschade en/of nadeelcompensatie, taxaties, administratie. Werkervaring in vergelijkbare rol bij andere overheden, zoals RwS, waterschap en gemeente.
Kennis op het gebied van toetsing van taxaties. Aantoonbare theoretische en praktisch toegepaste vastgoedkennis. Ervaring in het overdragen en borgen van de aangeboden kennis in de organisatie. U bent in staat meerdere grondaankopers tegelijk kunnen ondersteunen.

Solliciteren op deze functie

Deze functie is niet meer vacant. Bekijk direct onze vacatures.