Zoek Alle vacatures

Medewerkers en projecten: Rotterdam Centraal

In Rotterdam Centraal komt de Europese treinreiziger Nederland binnen. Het nieuwe station is dan ook groots van opzet. De nieuwe reizigerspassage, inclusief winkels aan weerszijden, krijgt een breedte van 50 m en een ruime inwendige hoogte. De stationshal is ontworpen als een hoge en lichte hal, waarin alle functies komen die bij een modern station horen. Alle sporen en perrons krijgen één integrale perronoverkapping met een oppervlak van ongeveer 150 bij 250 meter.

 

Jan Dielis, project Rotterdam CS (fase 1)

REEF-medewerker Jan Dielis ondersteunt Mobilis als werkvoorbereider op het project Rotterdam CS. Het project bestaat in hoofdlijnen uit een drietal fases. In elke fase wordt een gedeelte van het bestaande station gesloopt en een gedeelte van het nieuwe gebouwd.
De werkzaamheden van Jan bestaan met name uit het betonwerk, spoorwerk, installaties en de bouwkundige afbouw van het station, waarbij de contouren van het nieuwe station duidelijk zichtbaar zijn.

 

Frans van Emburg, NSP project Rotterdam CS

Het project Rotterdam centraal is 1 van de 6 zogenaamde nieuwe sleutelprojecten in Nederland. De sleutelprojecten staan voor de realisatie van geheel nieuwe stationscomplexen inclusief de directe omgeving van deze 6 grote stations( Amsterdam, Delft, Den Haag, Rotterdam, Breda, Arnhem). Het zijn de stations waar de HSL in de nabije toekomst zal gaan stoppen. De oplevering van Rotterdam CS wordt verwacht eind 2010 / begin 2011.
Voor het nieuwe sleutelproject Rotterdam Centraal CS ondersteunt REEF-medewerker Frans van Emburg Mobilis bij de werkvoorbereiding.
Frans zal voor Mobilis het bouwkundig deel van de werkvoorbereiding op zich nemen.

Terug
Om deze website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid. Instellingen Direct Accepteren
sluiten