Emotional Effect Sensing in Online Communication

  • 28 september
  • Masterclass
  • 9:00 - 13:00 uur
  • € 750,-

Inschrijven

Emotional Effect Sensing in Online Communication

De huidige coronacrisis zorgt ervoor dat we steeds meer virtueel met elkaar communiceren. Dit heeft vele voordelen, maar ook een aantal nadelen. Denk aan het gebrek aan intermenselijk -en sociaal contact, technische beperkende factoren, maar vooral de beperkte non-verbale communicatie. 

In deze periode van corona-onzekerheid is het belangrijk om meer aandacht te geven aan de fysieke en mentale gezondheid van je medewerkers. Iedere medewerker is uniek en heeft een andere belastbaarheid. Daarom is het belangrijk om het gesprek aan te gaan. Maar hoe pik je digitaal de signalen op die je vertellen hoe iemand in zijn of haar vel zit? En hoe kom je binnen 10 minuten achter de (ware) intentie van je gesprekspartner?

Doordat we via digitale communicatie het lichaam maar beperkt zien, blijft er gemiddeld nog maar 18% over van de lichaamssignalen die een verhaal, argument of presentatie, tijdens een virtueel contactmoment, compleet maken. 

Inhoud masterclass

Tijdens deze masterclass ga je aan de slag met de methode ‘Emotional Effect Sensing in Online Communication’. Deze methode stelt je in staat gedrag waar te nemen, de ander beter te begrijpen en te doorgronden, om elkaar zo beter te kunnen helpen. Hierdoor voer je online gesprekken met meer rendement. Je haalt minimaal 65% méér informatie uit één gesprek. 

IC}U, de makers van Human Profiling®, hebben deze nieuwe methode ontwikkeld waardoor je in staat bent om via het beperkte aandeel lichaamssignalen van 18% in virtuele contactmomenten tot 93% meer informatie te halen. De methode vindt haar oorsprong in Human Profiling. Human Profiling gaat om de drie essentiële elementen van communicatie, namelijk: 
•    Het stellen van de juiste vraag op het juiste tijdstip;
•    Detecteren van micro- en macro-expressies en transformeren in vitale informatie; 
•    Technisch luisteren.

Tijdens online vergaderen, presenteren, interviewen, solliciteren, etc., zijn de drie bovengenoemde essentiële gesprekselementen en doelen natuurlijk net zo belangrijk als tijdens een fysiek contact moment. 

Echter, het verschil zit in waar je op focust en wat je ter beschikking krijgt om op te focussen. Je leert:
•    (In)consistentie in gedrag waar te nemen;
•    Te zien wanneer iemand bewust of onbewust liegt;
•    Altijd in controle te blijven;
•    Je achterhaalt de (ware) intentie van de ander.

Anders gezegd, met Emotional Effect Sensing in Online Communication ‘versmal’ jij je waarnemingsgebied, zonder de vitale informatie te missen.

Dit doen we door op een wetenschappelijke basis:
•    Gelaatsuitdrukkingen en oog/hoofdbewegingen in combinatie te brengen met de woorden die op het moment van de uitdrukking worden gezegd bij geen fysiek intermenselijk contact;
•    Woorden en woordcombinaties real-time te detecteren en te bepalen of deze consistent -of inconsistent zijn;
•    Intonatie en volume van de stem waar te nemen en wijze waarop de woorden worden uitgesproken;
•    Weten wat de stand van het bovenlichaam -en de bewegingen van de handen je vertellen en op welke emoties deze zijn gebaseerd. 

Trainer

Wij werken samen met IC}U. Deze masterclass wordt gegeven door Gert Jan Schenau, grondlegger van Human Profiling® en eigenaar van IC}U.

 

Gert Jan Schenau

Gert Jan Schenau

Schrijf u nu in!

Heeft u vragen over deze masterclass of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met:

Ingrid Oerlemans
teammanager Personeel en Organisatie

 

Programma

  • 28 september
  • 9:00 - 13:00 uur

Kosten

De kosten voor deze masterclass bedragen € 750,- per deelnemer. 

In-company

Je kunt er ook voor kiezen om de masterclass bij jou op locatie te volgen. Wij gaan graag met je in overleg om dit volgens jouw wensen op maat in te richten en passende data af te spreken. Voor een offerte en aanvullende informatie kun je contact opnemen met Ingrid Oerlemans, teammanager REEF.